понеділок, 30 березня 2020 р.

Конспект заняття "Автоматизація звуку Р"

Навчіть мене гар-р-р-рчати

Матеріали для  виготовлення лепбука 
"Навчіть мене гар-р-рчати" 
можна завантажити за посиланням 
 https://naurok.com.ua/lepbuk-dlya-avtomatizaci-zvuka-r-navchit-mene-gar-r-rchati-28810.html

 Ціль: автоматизація вимови звука [Р]  ізольовано, у складах, словах, чистомовках, скоромовках.
Освітні завдання:
Корекційно-навчальні:Закріпити поняття про звук  [Р], механізми його утворення. Автоматизувати правильну вимову звука [Р] ізольовано, у складах, словах, чистомовках, скоромовках. Продовжувати вчити визначати місце звука у слові. Закріпити зоровий образ звука [Р], диференціювати поняття «звук» і «літера».
Корекційно-розвивальні:Сприяти розвитку сили та висоти голосу, артикуляційної, дрібної та загальної моторики, окорухового апарату, зорового сприймання, зорової та слухової пам’яті, мислення, уяви.
Виховні:
Виховувати бажання навчитися говорити правильно і чітко, навики самоконтролю за власним мовленням, співпраці в колективі.
Попередня робота: проводилась артикуляційна гімнастика, постановка звука, автоматизація звука в складах, словах, реченнях; вивчення скоромовок та віршів за допомогою мнемотаблиць.
Обладнання: лепбук «Навчіть мене гар-р-рчати».
План гри-заняття
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Зорова гімнастика «Сюрприз»
Мета: розвивати окоруховий апарат. Викликати цікавість до навчальної діяльності.

ОСНОВНА ЧАСТИНА
1.  «Голосно-тихо»
Мета: автоматизувати ізольований звук [Р] і розвивати гучність вимови.
-     Тигреня зустрілося зі своїм татом. І вони продовжили вчитися гарчати. Покажіть нашим друзям, як потрібно вимовляти звук [Р] голосно і тихо, низьким та високим голосом.
2.  «Артикуляційна гімнастика»
Мета: розвивати рухливість органів артикуляційного апарату, удосконалювати навики чіткого відтворення  заданих артикуляційних позицій.

3.  «Вимовляй звук [Р] правильно»
За допомогою картинок-символів, що характеризують артикуляційний уклад звука [Р], дитина закріплює артикуляцію звука [Р] з опорою на зоровий аналізатор та кінестетичні відчуття від рухів органів артикуляційного апарату.

4.  «Заведи мотор»
Мета: автоматизувати ізольований звук [Р].
-     Тигреня дуже любить кататися на машинах. Давай поїдемо разом з ним. Проведіть пальчиком по доріжці, вимовляючи чітко звук [Р].


5.  «Складові гарчалочки»
Мета: автоматизація вимови звука [Р] у складах різних типів.
-     Тигреня дуже любить співати і складати пісеньки. Послухайте, які пісеньки воно придумало. Слідом за дорослим діти повторюють склади: ра-ро, ру-ри, ро-ру; ра-ру-ро, ри-ру-ра і т.д.
-     Тигреня любить запускати повітряні кульки. Давайте відправимо разом з ним повітряні кульки в політ!
Далі діти повторюють за дорослим склади, показую  кульку: ар, ор, ур, ир.
-     Наш друг ласун. Розглянемо, які у нього є незвичайні цукерки.
На цукерках написані наступні склади: ара, ири, ере.
-     Тигреня любить збирати квіти. Подивіться які казкові квіточки воно зібрало.
Склади: тра, три, дре, дро.

6.  Гра-ходилка
Мета: автоматизувати вимову звука [Р] на початку слова, в середині та у словах зі збігом приголосних.

7.  «Пильне око»
Мета: розвивати фонематичне та зорове сприймання, автоматизувати звук [Р] у словах.
Завдання для дітей: уважно роздивитися зображення, назвати усі картинки та визначити зайву.

7. «Склади букву «Р»
Мета: автоматизувати вимову звука [Р] у словах. Сприяти розвитку фонематичного слуху, просторових уявлень і дрібної моторики. Закріпити зоровий образ звука [Р], диференціювати поняття «звук» і «літера».
Діти чітко називають малюнки, а потім збирають букву «Р» з частинок.

8.  «Тигреня-поет»
Мета: автоматизувати звук [Р] у чистомовках; розвивати почуття ритму і рими, інтонацію; пам'ять, контроль над звуковимовою.
Наш друже - тигрище справжній поет - він пише вірші. Може ми теж спробуємо?
Ра-ра-ра – висока… гора
Ру-ру-ру – стрибає… кенгуру
Ро-ро-ро – дуже гарне… відро
Ра-ра-ра – гостра… сокира
Ар-ар-ар – вправний… кухар
Ор-ор-ор – червоний… помідор

8.       «Ігри зі словами»
Мета: автоматизація вимови звука [Р] у реченнях.
«Подарунки для Роми» (вимовляння словесних ланцюжків шляхом нарощування)



10. «Метелик»
Мета: формувати навички звукового аналізу.
Дитина бере картинку з кишені «Ігри зі словами», називає слово, виділяючи звук [Р]. Потім визначає позицію звука [Р] або кількість складів, пересуваючи метелика на відповідну квітку. (Три квітки визначають позицію звука - початок, середину і кінець слова або кількість складів – один, два, три)

11. «Зачаровані скоромовки»
Мета: автоматизувати звук [Р] в скоромовках; розвивати темп, ритм, чіткість і гучність вимови; зорову та слухову пам'ять, контроль над звуковимовою.
Дитина, разом з дорослим чітко і голосно промовляє скоромовки з опорою на мнемотаблиці.

12. «Буква «Р»
Мета: закріпити зоровий образ літери «Р» диференціювати поняття «звук» і «літера», сприяти розвитку просторових уявлень і дрібної моторики.
Дітям пропонується виконати різноманітні завдання: закреслити усі неправильно написані літери «Р», «подарувати» кульку лише літерам «Р», розфарбувати рибку з «Р», розфарбувати усі фрагменти малюнка-мозаїки і назвати картинку...

ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ

Додатки












Немає коментарів:

Дописати коментар