понеділок, 30 березня 2020 р.

Корекційне заняття на автоматизацію звука [Р] Як діти Робіка начали


Мета:
Корекційно-навчальна: закріплювати правильну вимову звуку [Р] ізольовано, в складах, словах, реченнях; закріпити зоровий образ літери «Р»;
Корекційно-розвивальна: розвивати загальну, артикуляційну та мімічну моторику дітей; сприяти розвитку зорового та фонематичного сприйняття, пам'яті, мислення, координації мовлення з рухом, вміння орієнтуватися на площині; створювати умови для профілактики оптичної дисграфії у дітей з порушеннями зору.
Виховна: виховувати доброзичливість, самостійність, ініціативність; формувати позитивну установку на участь в занятті.
Обладнання: іграшковий робот, кубик «Емоції», гра-калейдоскоп «Образ звука», посібник «Муха» + картки-символи до артикуляційних вправ, електронна «Фізхвилинка з Робіком» + ноутбук, «лазерна» указка, маркери по кількості дітей, матеріали до ігрових завдань: «Звукові доріжки», «Знайди букву», «Полагодимо парасольку», «Збери рюкзак», «Побачене в дорозі».

Хід гри-заняття
1. Організаційний момент
   Погляньте, у нас сьогодні гість. А я його знаю. Цього милого робота звати Робік. Він дуже хоче навчитися всьому тому, що вміє робити людина.
2. Мімічна гімнастика.
     Робік вже навчився виявляти свої емоції: посміхатися, сумувати, дивуватися і, навіть, сердитися.
    Діти виконують мімічні вправи
3. Характеристика артикуляційного укладу звука [Р].
      Але говорити наш гість ще не вміє. Можливо, ви допоможете йому? Запам’ятали, як його звати? (...) Який перший звук у слові РОБІК? (…)
      Розкажіть, як правильно утворюється звук [Р]:
Ø губи знаходяться в положенні наступного голосного;
Ø зуби на відстані декількох міліметрів;
Ø кінчик язика піднятий до альвеол, напружений і вібрує; краї язика притиснуті до бічних зубів;
Ø посередині язика йде повітряний струмінь, який можна відчути долонею руки, піднесеної до рота;
Ø під впливом сильного повітряного струменя кінчик язика починає вібрувати;
     Ти запам’ятав, Робіку? Але для того щоб вимовляти цей звук правильно, треба ще навчитися виконувати спеціальні вправи для язичка.
4. Артикуляційна гімнастика+орієнтування на площині.  
Діти виконують артикуляційні вправи «Гойдалка», «Грибочок», «Барабан», «Маляр», «Конячка», слідуючи інструкції.

5. Ізольована вимова звука [Р].      Ну що, Робіку, ти готовий вчитися вимовляти звук [Р]?
Ігрове завдання «Звукові доріжки»
      Ми з дітками дуже любимо малювати звукові доріжки. Нумо малювати разом з нами.
  Потрібно провести лінію по доріжці не відриваючи олівця від аркуша, вимовляючи на одному видиху звук (р-р-р-р-р-р).
6. Закріплення зорового образу літери «Р». Розвиток зорового сприйняття.
Ігрове завдання «Знайди букву».
Знайти і показати променем лазерної указки всі букви «Р», чітко вимовляючи при цьому звук [Р]. 
7. Фізкультхвилинка з Робіком. 
8. Автоматизація звука в складах.
      Дітки, а ви любите гуляти? (…). Робік теж полюбляє прогулянки на свіжому повітрі. Він обов’язково бере із собою парасольку. А ви знаєте чому він це робить? (Припущення дітей… бо йому не можна попадати під дощ, заіржавіє….). Та от лихо, парасолька зламалася. Давайте її відремонтуємо.
Ігрове завдання «Полагодимо парасольку».
 З'єднайте на малюнку букву «Р» з буквами, що позначають голосний звук. А я допоможу прочитати і вимовити отримані склади, чітко вимовляючи звук [Р].
9. Автоматизація звука [Р] в словах.
      А давайте разом з Робіком помандруємо гори. Як називаються наші українські гори? (Карпати). Що нам потрібно приготувати для походу?
Ігрове завдання «Збери рюкзак».  
Із собою ми візьмемо лише ті предмети, в назві яких чується звук [Р]. Назвіть їх, не забувайте правильно вимовляти звук [Р].
10. Автоматизація звука в реченні.
Ігрове завдання «Побачене в дорозі».
 В дорозі можна побачити дуже багато цікавого. Виберіть кожен собі картинку і розкажіть нам, що ж ви бачили.
11. Підсумок.
      Молодці, мої хороші! Вам цікаво було сьогодні займатися з Робіком? Яке завдання було для вас найважчим? Я яке найлегшим? Щоб ви побажали роботу на прощання?




Немає коментарів:

Дописати коментар