Подорож до
країни Гарної вимови
Ціль:автоматизація звука [р] у складах, словах, чистомовках, реченнях та скоромовках.
Корекційно –
розвивальна мета:
Сприяти розвитку артикуляційної та дрібної моторики, фонематичного
сприймання та мовного дихання, інтонаційної виразності мовлення, творчості та
фантазії.
Корекційно –
виховна мета:
Формувати позитивну мотивацію до логопедичних занять, навики самоконтролю
за власним мовленням.
Корекційно -
навчальна мета:
Закріплювати правильну та чітку вимову звука [р] у складах,
словах, чистомовках і реченнях.
Вчити відповідати на запитання педагога повним реченням, правильно
узгоджуючи числівники та прийменники з іменниками.
Обладнання: ноутбук, мультимедійна презентація «Подорож до країни Гарної вимови», масажери, паперові
мухи, медалі, гра «Буквоїд», дид.ігри
«Розумні кришечки», «Допоможи кенгуряткові Ру».
Хід заняття
1.
Організаційний момент.
- Сьогодні, діти, у нас незвичайне заняття: прийшло багато гостей, щоб
подивитися, як ми вміємо працювати. Покажіть мені, будь-ласка, з яким настроєм
ви прийшли. (Учні малюють у повітрі вказівним пальчиком смайлик).
2.
Масаж пальців рук.
А ви знаєте,
що у наших пальчиках і долоньках живуть маленькі гномики. Давайте спробуємо їх розбудити і вони
понесуть корисні речовини та гарний настрій всьому нашому організму.
(Повторення назв пальців).
3.
Основна частина.
Слайд №1 «Лист»
- Сьогодні на мою електронну
адресу надійшов звуковий лист. Давайте прослухаємо його разом.
Доброго дня!
Я – володарка країни Гарної
вимови. Я багато чула про ваші успіхи і хочу запросити вас до себе у гості.
Додаю карту нашої місцевості,
щоб ви не заблукали. До зустрічі!
Слайд №2 «Карта»
Логопед. Вирушаємо у подорож? А під
час подорожі ми будемо продовжувати
вчитися правильно вимовляти звук [р] .
Попливемо ми на кораблі, але у нас поламався трап.
(Словникова робота
Трап - сходи або драбина на суднах,
в аеропортах, цирках.)
Логопед. Давайте зараз його відремонтуємо.
Дид.гра «Розумні кришечки».
Діти вкручують кришечки з буквами, складаючи слова-назви малюнків (Карета, ракета, корова,
корона).
Гра «Підкажи словечко»
Учні римуючи фрази викладають з своїх дощечок
«трап».
У космос полетить …(ракета).
Короля везе … (карета).
На голові царя… (корона).
Пасеться на лужку …(корова).
Логопед. Тепер ми можемо вирушати у подорож.
Перший острів на який ми
завітаємо називається острів
Мавпочок.
Слайд №4
- З мавпочками часто трапляються
різні історії.Одну з них я хочу вам
розказати, а ви уважно слухайте і
допомагайте мені.
Слайд №5-10 «Історія»
Ø Йшла одного разу мавпочка по
берегу свого острова: пальці правої руки
по столу; язичок вправа «Гойдалка»;
Ø Потім побачила рівну стежину,
що вела у джунглі: долоні притиснуті одна
до одної; язичок вправа «Лопатка»;
Ø Та стежина вивела її до
високої пальми: пальці віялом; язичок
піднятий до носика;
Ø Раптом чує, якесь дзижчання:
ж-ж-ж. Придивилася, а це павук зловив муху і хоче її з’їсти: пальці вправа «Жук», язичок вправа «Муха в
павутині»;
Ø Мавпочка звільнила муху і
випустила її на волю: дихальна вправа
«Муха».
Острів Папуг. Слайд № 10
Логопед. На цьому острові
живуть папуги, які дуже полюбляють вимовляти різні звуки та склади.
- Повторюйте за папугою склади,
будьте уважні:
- РА-РА-РО; РИ-РИ-РУ; АР-ОР-АР…
… (ім’я
дитини),скажи, скільки черепашок під пальмою? Вимови стільки ж разів слово
конструктор.
… (ім’я
дитини),скажи, скільки крабів на березі? Вимови стільки ж разів слово
прожектор.
…. (ім’я
дитини),скажи, скільки хмаринок у небі? Вимови стільки ж разів слово
супермаркет.
…. (ім’я
дитини),скажи, скільки рибок у морі? Вимови стільки ж разів слово
тракторист.
Фізкультхвилинка.
-
На чому ще ми можемо подорожувати з одного острова на інший? ( Учні
імітують рухи веслування, плавання, пірнання, літання на гелікоптері чи
літаку).
Острів Жука-Буквоїда. Слайд №11
Логопед. Послухайте,
будь ласка, дуже уважно і скажіть, хто
живе на цьому острові?/діти слухають дзижчання жука/.
Живе тут жук – буквоїд
Їсть він букви на обід.
Замість печива до чаю,
Встав, яких не вистачає.
(Робота з картками)
Логопед. На цьому острові ще живуть веселі кенгуру, але одне кенгурятко
заблукало і сумує. Давайте допоможемо кенгуряткові Ру повернутися додому.
Вказівним пальчиком стрибайте по кружечках правильно вимовляючи звук [Р] у
складах та словах, які будуть траплятися вам по дорозі.
Дид. гра « Кенгурятко Ру».
Острів Смайликів
- Смайлики вміють говорити
голосно і тихо, сумно і весело. Ми
будемо повторювати за ними чистомовки різними інтонаціями, звертаючи увагу на .
символи.
Ре, ре, ре – ми співаєм соль, мі, ре. (Радісно).
Ру, ру, ру – не зустрів я кенгуру. (Сумно).
Ра, ра, ра – Ромі спати вже пора. (Тихо).
Ур, ур, ур – кричить качур. (Голосно).
Острів Правильної вимови Слайд №17
Ось ми і дісталися до країни Гарної мови. Чарівна принцеса – правителька
країни дуже щаслива, що ви справилися з усіма завданнями. І вона пропонує вам
вивчити скоромовку.
У тракториста і трактора різні характери.
Трактор бурчить – тракторист мовчить.
Трактор мовчить – тракторист бурчить.
Слайд № 18
4.
Підсумок заняття
ü На яких островах ми побували?
ü Над яким звуком працювали?
ü На якому острові були найважчі
завдання, а на якому – легкі?
Молодці! На згадку про мандрівку Принцеса дарує вам ось такі медалі і дає
домашнє завдання: розучити скоромовку про тракториста і трактор.
Матеріали до заняття можна завантажити на сайті
"Логопедична АБВГДейка":
http://abcd-logoped.at.ua/load/konspekti_zanjat/podorozh_do_krajini_garnoji_vimovi/7-1-0-11
Немає коментарів:
Дописати коментар