вівторок, 15 березня 2016 р.

Автоматизація звука [р] Заняття для учнів 1класу із ФНМ

Подорож до країни Гарної вимови

 

Ціль:автоматизація звука [р] у складах, словах, чистомовках,  реченнях та скоромовках.

 

Корекційно – розвивальна мета:

Сприяти розвитку артикуляційної та дрібної моторики, фонематичного сприймання та мовного дихання, інтонаційної виразності мовлення, творчості та фантазії.

 

Корекційно – виховна мета:

Формувати позитивну мотивацію до логопедичних занять, навики самоконтролю за власним мовленням.

 

Корекційно - навчальна мета:

Закріплювати правильну та чітку вимову звука [р] у складах, словах, чистомовках і реченнях.

Вчити відповідати на запитання педагога повним реченням, правильно узгоджуючи числівники та прийменники з іменниками.

 

Обладнання: ноутбук, мультимедійна  презентація «Подорож  до країни Гарної вимови», масажери, паперові мухи, медалі,  гра «Буквоїд», дид.ігри «Розумні кришечки», «Допоможи кенгуряткові Ру».

 

Хід заняття

1.       Організаційний момент.

- Сьогодні, діти, у нас незвичайне заняття: прийшло багато гостей, щоб подивитися, як ми вміємо працювати. Покажіть мені, будь-ласка, з яким настроєм ви прийшли. (Учні малюють у повітрі вказівним пальчиком смайлик).

 

2.       Масаж пальців рук

 А ви знаєте, що у наших пальчиках і долоньках живуть маленькі гномики. Давайте спробуємо їх розбудити і вони понесуть корисні речовини та гарний настрій всьому нашому організму. (Повторення назв пальців).
            

3.       Основна частина.

    Слайд №1 «Лист»

-       Сьогодні на мою електронну адресу надійшов звуковий лист. Давайте прослухаємо його разом.

Доброго дня!

Я – володарка країни Гарної вимови. Я багато чула про ваші успіхи і хочу запросити вас до себе у гості.

Додаю карту нашої місцевості, щоб ви не заблукали. До зустрічі!

Слайд №2 «Карта»

                                                                                              
Логопед.  Вирушаємо у подорож? А під час подорожі  ми будемо продовжувати вчитися правильно вимовляти звук [р] .

           Попливемо ми на кораблі, але у нас поламався трап. (Словникова робота

            Трап - сходи або драбина на суднах, в аеропортах, цирках.)                                      

 

          Логопед. Давайте зараз його відремонтуємо.

 

 Дид.гра «Розумні кришечки».

 

Діти  вкручують  кришечки з буквами, складаючи  слова-назви малюнків (Карета, ракета, корова, корона).

 

Гра «Підкажи словечко»

Учні римуючи фрази викладають з своїх дощечок «трап».

 

У космос полетить …(ракета).

Короля везе … (карета).

 

На голові царя… (корона).

Пасеться на лужку …(корова).

 

Логопед. Тепер ми можемо вирушати у подорож.

Перший острів на який ми завітаємо називається острів Мавпочок.

 

 Слайд №4                                                                              

 

-       З мавпочками часто трапляються різні історії.Одну з них я хочу вам розказати, а ви уважно слухайте і допомагайте мені.

Слайд №5-10 «Історія»

 

Ø Йшла одного разу мавпочка по берегу свого острова: пальці правої руки по столу; язичок вправа «Гойдалка»;

Ø Потім побачила рівну стежину, що вела у джунглі: долоні притиснуті одна до одної; язичок вправа «Лопатка»;

Ø Та стежина вивела її до високої пальми: пальці віялом; язичок піднятий до носика;

Ø Раптом чує, якесь дзижчання: ж-ж-ж. Придивилася, а це павук зловив муху і хоче її з’їсти: пальці вправа «Жук», язичок вправа «Муха в павутині»;

Ø Мавпочка звільнила муху і випустила її на волю: дихальна вправа «Муха».

                                                                           

Острів Папуг. Слайд № 10

Логопед. На цьому острові живуть папуги, які дуже полюбляють вимовляти різні звуки та склади.

-       Повторюйте за папугою склади, будьте уважні:

-       РА-РА-РО; РИ-РИ-РУ; АР-ОР-АР…

(ім’я дитини),скажи, скільки черепашок під пальмою? Вимови стільки ж разів слово конструктор.

(ім’я дитини),скажи, скільки крабів на березі? Вимови стільки ж разів слово прожектор.

…. (ім’я дитини),скажи, скільки хмаринок у небі? Вимови стільки ж разів слово супермаркет.

…. (ім’я дитини),скажи, скільки рибок у морі? Вимови стільки ж разів слово тракторист.

 

Фізкультхвилинка.

-         На чому ще ми можемо подорожувати з одного острова на інший? ( Учні імітують рухи веслування, плавання, пірнання, літання на гелікоптері чи літаку).

 

 

Острів Жука-Буквоїда. Слайд №11

Логопед. Послухайте, будь ласка, дуже уважно  і скажіть, хто живе на цьому острові?/діти слухають дзижчання жука/.

 

Живе тут жук – буквоїд

Їсть він букви на обід.

Замість печива до чаю,

Встав, яких не вистачає.

 

          (Робота з картками)

 

Логопед. На цьому острові ще живуть веселі кенгуру, але одне кенгурятко заблукало і сумує. Давайте допоможемо кенгуряткові Ру повернутися додому. Вказівним пальчиком стрибайте по кружечках правильно вимовляючи звук [Р]  у складах та словах, які будуть траплятися вам по дорозі.

 

Дид. гра « Кенгурятко Ру».

     

      Острів Смайликів

-       Смайлики вміють говорити голосно і тихо, сумно і весело. Ми будемо повторювати за ними чистомовки різними інтонаціями, звертаючи увагу на . символи.

       

           Ре, ре, ре – ми співаєм соль, мі, ре. (Радісно).

           Ру, ру, ру – не зустрів я кенгуру. (Сумно).

           Ра, ра, ра – Ромі спати вже пора. (Тихо).

           Ур, ур, ур – кричить качур. (Голосно).

 

 

Острів Правильної вимови Слайд №17

Ось ми і дісталися до країни Гарної мови. Чарівна принцеса – правителька країни дуже щаслива, що ви справилися з усіма завданнями. І вона пропонує вам вивчити  скоромовку.

 

У тракториста і трактора різні характери.

Трактор бурчить – тракторист мовчить.

Трактор мовчить – тракторист бурчить.

 

Слайд № 18

4.     Підсумок заняття

 

ü   На яких островах ми побували?

ü   Над яким звуком працювали?

ü   На якому острові були найважчі завдання, а на якому – легкі?

 


Молодці! На згадку про мандрівку Принцеса дарує вам ось такі медалі і дає домашнє завдання: розучити скоромовку про тракториста і трактор. 


Матеріали до заняття можна завантажити на сайті 
"Логопедична АБВГДейка":
http://abcd-logoped.at.ua/load/konspekti_zanjat/podorozh_do_krajini_garnoji_vimovi/7-1-0-11

Немає коментарів:

Дописати коментар