середу, 16 березня 2016 р.

Вікові особливості мовленнєвого розвитку дитини шостого року життя

До кінця шостого року життя активний словник дитини становить від 2 500 до 3 000 слів. Висловлювання дитини стають більш повними й точними. Вони самостійно складають розповідь, переказують казку, що свідчить про оволодіння одним з найважчих видів мовлення — монологічним мовленням. У висловлюваннях ди­тини з’являються складні речення (Тато дивився телевізор, а ми з мамою читали цікаву книгу). Ди­тина використовує слова, що позначають якість предметів, матеріал, з яких вони зроблені (паперо­вий літак, дерев’яний стіл). Дитина вживає сино­німи й антоніми, правильно узгоджує іменники з іншими частинами мови. У мовленні  з’являються присвійні при­кметники (собача лапа, заячі вуха),складні при­йменники (з-за, з-під). У цьому віці дитина вже оволодіває складовою структурою слів: не пропускає склади, не переставляє їх місцями. Значно покращується звуковимова. Більшість дітей уже правильно вимовляє шиплячі звуки [ш], [ж], [ч] та звуки [р], [рь]. Але в деяких дітей ще можуть спостерігатися заміни тих чи інших зву­ків або спотворення їх правильної вимови.
                 Вади мовлення в шестирічних дітей
  До п'яти  років у дітей закінчується процес оволодіння звуковою стороною мовлення. Мова в цілому стає чистішою та виразнішою.
Але часто спостерігаються порушення: заїкан­ня, неправильне вимовляння звуків, шепелявість.
Дефекти звуковимови обов’язково призводить до помилок у письмі.    Трапляється, що дитина вміє вимовляти пра­вильно ізольований звук (наприклад [ш]), але в словах пропускає його або замінює {шапка — сапка).
Інколи дитина не може вимовляти звуки [ш], [ж], [ч], [щ], [р], бо в неї «пришита під’язикова вуздечка», в’ялий язик і вона не може підняти його вгору.
Проблемою є і заїкання. Тому, шановні батьки, не перевантажуйте ді­тей у букварний період. Будьте терплячими, не нервуйте її не підганяйте дітей. Постійно стежте за правильністю мовлення дитини.

Немає коментарів:

Дописати коментар